مقالات مقالات .

مقالات

درآمد مکانیک در یک روز در ایران چقدر است ؟ 

 

آیا این عدد درست است ؟ آیا این مقدار کم است و یا زیاد ؟ اصلا مکانیک شدن کار درستیست با این همه رقابت ؟ اصلا چقدر طول میکشه آچار بدست بشیم ؟ و …

در این مقاله جواب تمام این موارد و موارد نام برده نشده دیگه ای را هم خواهید دانست . پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه می توانید در این راه به راحتی قدم بردارید .

مقاله ویژه : سوالات تمرینی آیین نامه رانندگی ( جدید )
درآمد مکانیک در ایران
درآمد مکانیک ماشین در ایران چقدر است ؟
بگذارید آسمان ریسمان نبافیم و یک راست به سراغ درآمد فنی کاران خودرو را در ایران به دست بیاوریم .

درآمد در این زمینه بسیار به نکات زیر بستگی دارد که تمام توضیح خواهیم داد :

1 – شهر
2 – منطقه ای که در آن کار می کنید
3 – رقبای موجود در محدوده شما
4 – هزینه های رقابتی
5 – تخصص فوق العاده بالا
6 – پرسنل موجود در کارگاه
7 – ساعت شروع به کار و ساعت اتمام کار
8 – نزدیک بودن لوازم یدکی به مغازه شما
9 – مغازه برای شماست و یا در آنجا کارمند هستید

حالا بیایید با هم بررسی کنیم تمام موارد گفته شده رو تا به یک درآمد ماهانه حدودا دقیق برسیم . پس با این بخش جذاب با ما همراه باشید و یادتان باشد درآمد مکانیک به تمامی این موارد بستگی دارد .

درآمد مکانیک در ایران
1 – شهر :
در صورتی که شهر شما شهری بسیار ساکت و خلوت است و خودرو در آنجا زیاد نیست نباید انتظار درآمد بسیار زیادی را داشته باشید برای مثال : ابهر – یک شهر در حومه زنجان , دارای جمعیت بسیار کم و یا گرم دره کرج که در حومه کرج است .

در این محل ها بیشتر فعالیت شما می شود مثال : گذران زندگی .

2 – منطقه ای که در آن کار می کنید :
برای مثال در تهران , منطقه های پایین شهر درآمد بسیار زیادی نسبت به مناطق غربی و جنوب غربی دارند زیرا سکنه در این مناطق بسیار بسیار بیشتر از حد تصور است و تعداد خودرو های موجود در منطقه هم بسیار بیشتر می شود . پس درآمد یک میکانیک در این حالت بسیار بیشتر است .

3 – رقبا :
بیایید تصور کنیم در شلوغ ترین منطقه تهران و یا کرج و یا … هستید اما تعداد گاراژ های موجو در آن منطقه هم بسیار زیاد است برای مثال حدودا 30 کارگاه , درست مانند شهر قدس تهران در منطقه مصلی که پشت به پشت هم مکانیکی وجود دارد . پس این مورد هم در درآمد روزانه شما تاثیر می گذارد .

4 – هزینه های رقابتی :
برای مثال تسمه تایم در یک مغازه در محدوده شما برای تعویض حدودا 150 هزار تومان است اما شما 120 هزار تومان دریافت کنید . شاید 30 هزار تومان مبلغ بسیار ناچیزی باشد اما 100% به چشم یک مشتری می آید .

5 – تخصص بالا :
در صورتی که شما در بهترین منطقه باشید و از همه ارزانتر هم بگیرید پس از مدتی دیگر مشتری نخواهید داشت و یا بسیار کمتر خواهد بود زیرا شما دارای تخصص بسیار خوب و مطلوبی نیستید و از پس بسیاری از مشکل ها بر نمی آیید .

6 – پرسنل در کارگاه :
بیایید تصور کنیم همزمان 12 خودرو به کارگاه شما آمده اند و تعداد پرسنل شما در کل 2 نفر هست به نظر شما چه می شود ؟ مشتری به مغازه خلوت تری می رود حتی اگر بسیار ارزان تر باشید و کارتان هم عالی باشد . اما اگر تعداد پرسنل شما برای مثال 6 نفر باشد , درآمدتان هم بسیار بالا تر خواهد رفت .

7 – ساعت کاری :
درآمد مکانیک بستگی به ساعت کار کردن آن دارد . اگر شما ساعت 13 حاضر شوید و ساعت 19 درب مغازه را ببندید موفق ترید ؟ یا اگر ساعت 8 صبح تا 21 مشغول به کار باشید ؟ مشخص است که مورد دوم درآمد بسیار زیادتری دارد .

8 – نزدیکی لوازم یدکی به شما :
اگر مغازه شما از لوازم یدکی دور باشد , مشتری ماشینش را نمی تواند درب مغازه شما بگذارد و مسافت زیادی را برای گرفتن یک قطعه طی کند و دوباره برگردد .

شما می توانید حتی بسیاری از لوازم را در مغازه خود نگهداری کنید و بفروش برسانید البته این مورد برای کسانی بهتر است که لوازم یدکی فاصله بسیار زیادی از کارگاه شما داشته باشد .

9 – مغازه برای شماست و یا در آنجا کارمند هستید :
اگر مغازه برای شما باشد درآمد بسیار زیادی خواهید داشت اما اگر کارمند باشید حقوق و یا 50 50 درآمدتان حساب می شود .

درآمد مکانیک در ایران
چقدر طول می کشد تا متخصص شویم و باید از کجا شروع کرد ؟
یک راست می رویم سر اصل مطلب .

برای مکانیک شدن نه فنی حرفه ای می تواند از شما یک متخصص حرفه ای بسازد و نه کار بر روی خودروی خودتان . شما باید به مدت 2 سال هر روز در یک کارگاه کار کنید تا بتوانید یک آچار بدست بسیار خبره شوید .

باید از 0 شروع کنید و به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی با یک دست 10 هندوانه بر ندارید چون نمی توانید و زمان از دستتان در می رود و در شاخه خود متخصص نمی شوید .

یعنی اگر مکانیک هستید و در کارگاه شما یک جلوبندی ساز است به سراغ او نروید و از ابتدا فقط در همین کار باشید و یا یک جلوبندی ساز , وقت خود را تلف نکنید و تمرکز را بر روی یک هدف بگذارید .

درآمد متخصص و فنی کار خودرو چقدر است ؟
خب تمام موارد گفته شد و شما حالا می توانید بفهمید که درآمد یک آچار بدست چقدر است ؟

در ضعیف ترین حالت ممکن درآمد یک مکانیک در روز حدودا 100.000 تومان است .
در حالت متوسط از 250.000 تا 600.000 تومان است .
در حالت بسیار مطلوب درآمد یک کارگاه می تواند از روزانه 3 میلیون الی 5 میلیون تومان برسد در صورتی که پرسنل کافی داشته باشد و تمام موارد گفته شده در بالا را هم داشته باشد .

درآمد مکانیک در ایران
مهندسی مکانیک بهتر است و یا ( کار آزاد ) ؟
دو راه بسیار بسیار جدا . هیچ وقت نباید این دو را باهم یکی کرد زیرا کسی که در کارگاه فنی هست از محاسبات مهندسی ساخت موتور و بدنه و گیربکس بی خبر است و کسی که در دانشگاه در حال خواندن درس مهندسی خودرو هست نیز نمی تواند به هیچ وجه یک موتور را تعمیر کند .

مهندسان بالای 90% کارمند هستند اما یک فنی کار می تواند کارگاه داشته باشد .
مهندسین حقوق رو به رشد دریافت می کنند و خیالشان از بالا و پایین های بازار راحت است اما فنی کار , روز مزد است .
مهندسین در سرما و گرما کار راحتی دارند اما فنی کاران خیر .

و صد البته درآمد مکانیک فنی کار بسیار بسیار بهتر از یک مهندس در این رشته است .

مکانیکی چه فرقی با جلوبندی دارد ؟
همانطور که می دانید میکانیک ها با موتور و گیر بکس و … سرکار دارند اما جلوبندی ساز ها با سیستم تعلیق و اکسل و …
درست مانند مهندسین خودرو که یک شاخه طراحی بدنه است و یک شاخه طراحی موتور و …

پس اشتباه نکنید , تخصص این دو بسیار با هم فرق می کند .

مقاله قبلی : در حین رانندگی بنزین ماشین تمام شود باید چکار کرد ؟

آیا میکانیک ها کار برق خودرو را هم انجام می دهند ؟
در بسیاری از موارد خیر اما اگر کسی باشد که برق کار هم باشد درآمد بسیار بسیار زیاد تری خواهد داشت . یادتان باشد اگر شما بتوانید در دو زمینه متخصص شوید پول به دنبال شما میدود نه شما . فقط در این زمینه زمان است که بسیار برای شما طلا می شود .

پس می توانید یک پرسنل فنی هم به کارگاهتان اضافه کنید و درآمدتان را چندیدن برابر کنید .

چند کار مرتبط با یک مکانیک وجود دارد ؟
وقتی یک گاراژ تاسیس می شود مشاغل زیادی خواه و یا ناخواه درگیر کار می شوند که به شرح زیر است :

1 – دفتر ثبت
2 – فنی حرفه ای برای گرفتن مدرک
3 – لوازم فروشان
4 – قطعات فروشان
5 – کمپرس فروشان

پس کارگاه تمام چیزی است که جامعه مهندسی و تخصصی به آن ها نیاز دارند . در ایرانی که سالیانه تعداد ماشین ها بسیار بالا می رود , مکانیک شدن عاقلانه ترین کاریست که یک فنی دوست می تواند انجام دهد .

2 سال زحمت یادگیری دارد اما یک عمر زندگیتان را می سازید و بسیاری از آچار بدست ها هستند که بهترین خودرو و خانه و ویلا را دارند . همه چیز به ذهنیت شما بستگی دارد .

درآمد مکانیک در ایران
آیا مکانیک ماشین می تواند هر ماشینی را تعمیر کند ؟
بله اما نه 100% .

یعنی اگر شما میکانیک خودروی ایرانی هستید برای مثال خودروی پراید و سمند و … هستید شاید به ندرت بتوانید بی ام دبلیو و بنز و پورش را هم درست کنید اما این کار به آموزش بسیار زیادی وابسته است .

اگر شما در بخش فنی ماشین های ایرانی حرفه ای شوید در ماشین های خارجی هم می توانید . حالا شما بگویید . درآمدتان چقدر خواهد شد ؟ بسیار بسیار بسیار زیاد تر از آنچه که فکر می کنید .

منبع:https://www.govahiran.ir/how-much-iranian-mechanics-earning/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۵:۴۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)